השקעת נדל"ן בחצי האי פיליון

לרכוש בית באחד הכפרים הציוריים על ההר או לקנות בית על חוף הים? פיליון הוא המקום להגשמת החלומות!

פיליון, משכן האלים לפי המיטולוגיה היוונית, הממוקם בין אתונה לסלוניקי, הוא אחד היעדים התיירותיים הכי מסקרנים ביוון. במאמר זה נסקור את המאפיינים הייחודיים של האזור עם דגש על מה שצריך לדעת לגבי השקעת נדל"ן בחצי האי פיליון. 

ראשית, כמה נתונים גיאוגרפיים. חצי האי פיליון נמצא על החוף המזרחי של יוון, פחות או יותר במרכז המדינה. צורתו הינה כמעין "לשון" אשר מוקפת ממזרח בים האגאי וממערב במפרץ פאגאסיטיקוס. פיליון שייך ליחידה האזורית מגניסיה (Magnesia) במחוז תסליה (Thessaly), הנחשב לאחד מהמחזות הגדולים ביוון. 

הר פיליון הוא למעשה רכס הרים המפריד בין מערב למזרח. בצד המערבי השוכן על מפרץ פגסטיקוס, חופי הים הם שקטים לרוב, ואילו בצידו המזרחי הים האגאי יכול להיות יותר גלי, עם חופים דרמטים, רחבי ידיים ומפורסמים ביופים.

כאמור בין שני צידי חצי האי, משתרע רכס הרים, עליו מתנוססים כפרים מסורתיים בעלי אופי ויופי מיוחדים במינם. האזור מתאפיין בטבע שופע: אוויר הרים, ערוצי מים זורמים ויערות עבותים. ממשלת יוון משקיעה משאבים רבים בפיתוח האזור. הכבישים מתוחזקים היטב בכל עונות השנה, מה שמאפשר נסיעה טובה ובטוחה בין הכפרים, וממערב למזרח. 

בין המאפיינים בולטים של הכפרים האלה הם האחוזות המסורתיות – עדות לתקופות מפוארות בעבר.  לצד בתי אבן שננטשו לאיתני הזמן אפשר למצוא גם בתי מידות מודרניים יותר, סמטאות מרוצפות אבנים, וכיכרות גדולות מתחת לעצי הדולב, עם טברנות ובתי קפה. 

גם בכפרים שעל ההר, וגם בישובי החוף אפשר למצוא לא מעט הזדמנויות השקעה בנדל"ן למטרות תיירותיות או להגשמת חלום בית נופש למשפחה. אודות למגוון הטופוגרפי, התרבות המקומית העשירה והאפשרויות הרבות לנפוש בו, חצי האי פיליון הפך בשנים האחרונות ליעד מבוקש לתיירים מיטיבי לכת מישראל ומכל אירופה.  

העיר הגדולה באזור היא עיר הנמל החשובה וולוס (Volos), אשר ממוקמת בקצה הצפוני-מערבי של חצי האי. העיר מונה כ-85,000 תושבים. מדי שנה מבקרים בבתי המלון של וולוס בלבד כ-220,000 אורחים. רכישת נכס תיירותי בפיליון הוא אפיק מבוקש בין משקיעים.

איירביאנבי (Airbnb) – נכסים תיירותיים להשכרה לטווח קצר בפיליון

בדיקה בפלטפורמה Airbnb מראה שיש כיום כ1000 נכסים פעילים ברחבי פיליון: דירות בקרבת חוף הים ובתים בכפרי ההר. מרבית בתי האירוח נמצאים באזור הצפוני של חצי האי ורק כ-200 בחציו הדרומי. בחצי האי פיליון (מלבד העיר וולוס) כ-10,000 מיטות לאירוח אשר 75% מהן במלונות וכ-25% בבתי נופש.  בעונת הקיץ אתרי האירוח נהנים מתפוסה שנושקת ל-100%. 

הזדמנויות השקעה בפיליון

כאשר העיר מציעה יותר הזדמנויות תעסוקה ולימודים אקדמיים, הרבה צעירים בוחרים לעזוב את הכפרים. האוכלוסייה בכפרים מצטמצמת וכתוצאה, הבתים הריקים מוצעים למכירה. לצד אלה קמים פרויקטים חדשים, בתי אירוח, וילות מפוארות, בתי מלון ובתי נופש. במובן זה, קצב פיתוח הנדל"ן של פיליון, בפרופורציה, תואם את המגמה הכללית ביוון.

היקף ההשקעות הזרות הישירות בנדל"ן ביוון נמצא במגמות עלייה מובהקות. לפי נתוני הבנק המרכזי במדינה (BoG) מדובר על סכומים של כ-1.6 מיליארד אירו בשנה. המגמה הזאת משתקפת גם באזור פיליון,  אשר כאמור, הפך בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן. 

 

צילום רחפן של חוף פוטיסטיקה במזרח פיליון

מקומות שכדאי להכיר בפיליון

הרשימה הזאת היא באמת חלקית. כדאי ושווה לערוך טיול היכרות עם האזור כולו. 

פורטאריה – Portaria
כפר ציורי למרגלות הר פיליון, ידוע בבתי האבן המסורתיים שלו ונופים מרהיבים למפרץ פאגאסיטיקו

מאקריניצה – Makrinitza
מכונה "המרפסת של פיליון", עם נופים מרהיבים לעיר וולוס והים.

צאגאראדה – Tsagarada
ממוקם בצד המזרחי של פיליון, הכפר ההיסטורי הזה מפורסם בעץ הדולב בן 1,000 השנים בכיכר הכפר ונופים לים האגאי.

מילייס – Milies
כפר היסטורי במערב פיליון ותחנה לרכבת הקיטור המפורסמת.

זאגורה – Zagora
כפר מרכזי וגדול בצפון מזרח פיליון. כפר הררי עם מעל 3000 תושבים

אגיוס יואניס – Agios Ioannis
עיירת נופש חופית על הים האגאי עם חופים יפים כמו פאפא נרו.

חורפטו – Chorefto
חוף חולי ארוך ומרגיע על חוף הים האגאי. יעד מבוקש בין התיירים הישראלים

דאמוחארי – Damouchari
כפר דייגים קסום שנודע כאתר צילום של *מאמא מיה!*.

קאלה נרה – Kala Nera
כפר חוף עם חופים חוליים, מסעדות וטיילת מלאת חיים במפרץ פגאסטיקוס

ויזיצה – Visitza
כפר לשימור, בצלע ההר בצד המערבי של חצי האי.  מפורסם  באחוזות האבן הטיפוסיות לארכיטקטורה של כפרי ההר פיליון

ארגלסטי – Argalasti
כפר מסורתי ומרכז כלכלי בדרום פיליון, ידוע בשוקיו ובמבנים ניאו-קלאסיים, ובכיכר השוקקת חיי

וולוס – Volos
עיר נמל גדולה ואחת הערים המרכזיות של יוון, מציעה חיי תרבות תוססים. בוולוס יש אוניברסיטה, בית חולים גדול, וכל השירותים החיוניים.

מה ההשקעה המינימלית בפיליון כדי לקבל ויזת זהב?

"תוכנית ויזת הזהב" היוונית מעניקה למשקיעי נדל"ן זרים, היתר שהייה לו ולבני משפחתו, לתקופה של 5 שנים, עם אפשרות לחידוש. ויזת הזהב מאפשרת לקבל שירותי חינוך ובריאות ביוון, זכויות לפתיחת עסק ועוד. 

בראשון לספטמבר 2024 חל שינוי בקריטריונים לקבלת הויזה, רף ההשקעה המינימלי בחצי האי פיליון עומד על 400.000 אירו, כאשר באזורים אחרים כמו סלוניקי או אתונה, הרף עלה ל-800 אלף יורו. 

לסיכום, 

חצי האי פיליון הוא אזור מקסים ופסטורלי, שעדיין פחות מוכר לקהל הישראלי. זהו חבל ארץ עשיר בהיסטוריה, תרבות ואתרי טבע. חצי האי פיליון מהווה יעד תיירותי כל השנה, המציע חופים יפיפיים, עיירות ציוריות, ואף חופשות סקי בחורף. בעוד שבאזורים מוכרים יותר ביוון מחירי הנדל"ן מטפסים, פיליון נשאר "מתחת לרדאר", מה שהופך אותו להזדמנות השקעה עם פוטנציאל גבוה. עבור משקיעים שמחפשים עלות ותמורה אטרקטיביות, חצי האי פיליון הוא יעד מומלץ לחקור לעומק.

 

נכסים למכירה בחצי האי פיליון

דירה, פרויקט חדש ㎡115

Nea Ionia Volou

Luxury 3 bedroom apartment with parking, storage rooms (one inside the apartment and one by the parking), fireplace, wooden floors, energy class A++(< 16%). Construction and architectural design by GEORGIADIS // SAMARAS & associates. Other floors available too. About the Company Chr. Georgiadis – St. Samaras O.E. is a technical-construction company , which closes 30 years of […]

€280,000
  • 3 Br
  • 2 Ba
  • 115 m2

בית קרקע ㎡160

Milies

In one of the most beautiful villages of Pelion, within an area of ​​725 square meters, there is a detached house with a total area of ​​160 square meters. The detached house consists of the main 2-storey house and 3 guest houses. The main house has 2 bedrooms, kitchen, dining room, living room and 2 […]

€450,000
  • 5 Br
  • 5 Ba
  • 160 m2

בית מלון ㎡1400

Milies

למכירה מלון של 15 חדרים בחצי האי פיליון, בכפר אגיוס גאורגיוס במחלק המערבי של חצי האי פיליון, המלון היה פעיל ומצליח במשך שנים אך בשנים האחרונות בעלי המלון כבר לא מפעילים אותו באופן מלא ושוטף [ עייפות החומר ] והמלון מוצע למכירה, הוא מוצע למכירה ללא "תוכנית עסקית" או מחזור הכנסות, כאמור בשנים האחרונות לא […]

€950,000
  • 15 Br
  • 15 Ba
  • 1,400 m2

בית קרקע ㎡52

Kato Lechonia Artemida

בית פרטי 52 מ"ר, על שטח של 450 מ"ר באזור פסטורלי ושקט ליד קאטו לחוניה (15 דק' נסיעה מהעיר וולוס). כ-400 מ' מחוף הים והטברנות. צמוד קרקע, אחרי שיפוץ מלא (אף אחד לא גר בו עדין), מאובזר בציוד חדש לגמרי: דוד חשמלי, מזגני אינוורטר, מטבח מצויד. שני מקומות חניה, עם שער חשמלי.

€125,000
  • 1 Br
  • 1 Ba
  • 52 m2

קרקע ㎡220

Nea Ionia Volou

Hello i sell this land in Volos…Price 80000 euros  ….Its also close to park and schools 5 min from the sea and 5 min from the mountain by car The area is very good and quiet…i bought it and i have all the papers 90.000 euro … if i will find someone who can give […]

€80,000
  • 220 m2

וילה ㎡228

Kissos Mouresi

גלו את השילוב המושלם של מסורת יוונית ועיצוב מודרני בווילה בת שלוש קומות שנמצאת באחד מהכפרים הקסומים ביותר של פיליון – קיסוס Kissos. בקומת הקרקע: חדר אחד עם כניסה פרטית, פוטנציאל להפוך את היחידה לעצמאית ונפרדת. (דרוש שיפוץ, הוספת מטבח, חדר אמבטיה ועיצוב פנים). בקומה הראשונה: שלושה חדרי שינה מזמינים, כל אחד עם מרפסת, כולל […]

€260,000
  • 5 Br
  • 3 Ba
  • 228 m2

בניין ㎡1500

Mouresi

למכירה מבנה שהיה פעם לפני מספר שנים מלון  בוטיק של 8 חדרים במזרח פיליון בכפר צאגאראדה, המלון כבר לא פעיל שנים רבות ודורש שיפוץ די נרחב, המיקום מעולה, עם נוף של הים האגאי, אפשרות לחנייה, נכס מאד פוטנציאלי ולא בהכרח למלון, אפשרי גם לשימוש פרטי כאחוזה או בית גדול מאד, חצר גדולה, חנייה, ריצוף, נכס […]

€680,000
  • 1,500 m2

מחפשים נכס להשקעה בפיליון?

מצוין! יש לנו רשימת נכסים במגוון מיקומים בחצי האי פיליון ששווה לבדוק. לחצו על הכפתור למטה וגלו עוד

Compare